Sucré Salé en Isopix tekenen een exclusief distributieakkoord voor België en Luxemburg

Sucré Salé en Isopix tekenen een exclusief distributieakkoord voor België en Luxemburg

Een wereldleider op vlak van foodfotografie vervoegt met zijn merken Photocuisine en SoFood het Belgische agentschap Isopix, gespecialiseerd in nichemateriaal.

Dinsdag 2 mei 2017 — Isopix en Sucré Salé hebben een distributieakkoord gesloten. Photocuisine en SoFood, gekend als marktleiders op vlak van hoogkwalitatieve foodfotografie, en Isopix, een erkend Belgisch agentschap, slaan vanaf 1 mei 2017 de handen in elkaar.

Volgens de akkoorden die van kracht gaan op 1 mei zal Sucré Salé, gevestigd in Parijs en dé referentie op vlak van foodfotografie in Frankrijk, worden vertegenwoordig door Isopix in België en Luxemburg. Sucré Salé verkoopt twee verschillende collecties: Photocuisine (foto’s met rechten) telt meer dan 250.000 foto’s en SoFood (foto’s zonder rechten) bevat meer dan 70.000 foto’s. Een unieke collectie van meer dan 320.000 foto’s gemaakt door meer dan 500 fotografen gespecialiseerd in ‘food’.

De Belgische en Luxemburgse klanten zullen zo, ofwel via www.isopix.be ofwel via www.photocuisine.be, toegang hebben tot duizenden onderwerpen, reportages en recepten, vaak beschikbaar in verschillende talen. De klanten van Isopix zullen ook van de volgende diensten kunnen genieten:

  • het opzoeken van afbeeldingen in functie van een specifieke ‘briefing’

  • de redactie van recepten op basis van een afbeelding

  • het samenstellen van een ruime selectie die kan dienen als basis voor een tijdschrift of boek

  • toegang tot foto’s in high definition, 7/7 en 24/24

  • de mogelijkheid tot producties op maat in de fotostudio’s van Sucré Salé

 

Het akkoord tussen Sucré Salé en Isopix kan worden beschouwd als een sterke boodschap, gezien Isopix de onmisbare partner wordt voor de Belgische en Luxemburgse klanten die foodfoto’s gebruiken.

Pierre Hussenot, directeur en medeoprichter van PhotoCuisine, en Pierre Cabannes, medeoprichter van PhotoCuisine, zijn in de wolken over deze opportuniteit: “Wij zijn beide zeer blij met dit distributieakkoord. Isopix is de ideale partner voor Sucré Salé om in België en Luxemburg een betere penetratie te verzekeren van onze collectie die draait rond de Franse keuken”.

Paul Marnef en Tom Gastmans, respectievelijk de CEO en COO van Isopix, zijn eveneens erg blij: “Dit distributieakkoord versterkt de reputatie van Isopix als de onmisbare partner bij uitstek in België voor gespecialiseerde foto- en videocollecties. Bovendien breidt Sucré Salé het al bestaande aanbod food van ons agentschap aanzienlijk uit. We staan voor tal van nieuwe uitdagingen die we samen kunnen aangaan en we kijken ernaar uit om onze respectievelijke expertise te verenigen om nieuwe commerciële kansen te grijpen”.

Over Sucré Salé:

Sucré Salé is de Franse culinaire fototeek bij uitstek voor professionals in de uitgevers- en communicatiewereld. Het is gevestigd in Parijs, telt een team van 12 professionals en voegt maandelijks enkele duizenden foto’s toe aan zijn collectie. PhotoCuisine maakt deel uit van de groep Sucré Salé dat ook zijn diensten aanbiedt voor het opstellen van recepten en het maken van fotoproducties onder de naam Studio Sucré Salé. De groep maakt ook boeken, klaar om te drukken.

PhotoCuisine werd opgericht in 2000 door twee gerenommeerde foodfotografen, Pierre Hussenot en Pierre Cabannes, die besloten samen te werken om een gespecialiseerde fototeek samen te stellen. Kort na de lancering van het agentschap en dankzij de expertise van de twee fotografen in de wereld van de uitgeverij, nodigde PhotoCuisine al snel grote Franse foodfotografen uit om het agentschap te vervoegen. Vandaag verdeelt het meer dan 210.000 foto’s geproduceerd door meer dan 200 fotografen die het accent leggen op de Franse keuken. De foto’s kunnen worden geraadpleegd op www.PhotoCuisine.eu.